ATV Forum Websted
Forum start Forum start > Tekniske spørgsmål > Spørgsmål og svar til taiwan/korea maskiner
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Rep. og maling af plast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATVFORUM.DK Powered by AKD

Rep. og maling af plast

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Medlem siden: 03.Oktober.2008
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rep. og maling af plast
    Sendt: 28.Juli.2012 kl. 17:01
Hej

Jeg overvejer at købe en Hyosung TE450 fra 2009, men den er jo rød, og så er der områder omkring skruerne der er knækkede krakkelerede.

Kan det lade sig gøre at male, med et resultat der ikke falder af efter en uges tid, samt er der mulighed for at reparere plastikken evt. med lego tricket !

-
Jan
Der er ingen huller i min uvidenhed.
Til top
Sponsorerede links

Til top
frylle Se drop down
ATV KLUB DANMARK (AKD) medlem

Medlem siden: 09.Oktober.2009
Sted: Denmark
Point: 232
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frylle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.Juli.2012 kl. 16:32

det er ingen problem at male den.så det holder. man blander noget i malingen så det kan gi sig. og ikke skaller af. man bruger det bla. til hækspoiler på biler.

varme i håndtag.og det virker.og nu med smørrenibler i forreste svingarme. alu inderskærme og medlem af TEAM LOW SPEED. Så bliver det ikke meget større. Heller en stjerne i forruden en. En på køleren.
Til top
DanMC Se drop down

Medlem siden: 25.Maj.2008
Sted: KBH-Denmark
Point: 386
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanMC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31.Juli.2012 kl. 21:40
Du kan også købe nyt, fåes i både sort (og rød).
Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.August.2012 kl. 14:13
Jeg kunne naturligvis også bare købe nye dele, men er de bedre at male ?

-
Jan
Til top
Honda400FA Se drop down

Medlem siden: 08.Februar.2011
Sted: Danmark
Point: 149
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Honda400FA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.August.2012 kl. 19:21
Hej Jan

Jeg ville have malet skjoldene på min Honda, og besøgte Jan Nielsen Autolakering i Frederikssund. Han slog de numre op som stod bag på mine plastskjolde, og kunne ud fra dem se hvilken maling han skulle bruge og om det så ville holde. Jeg skulle give ca. 3500 kr. excl. moms for at få malet alle skjolde i valgfri standartfarve. Men jeg blev nærrig da det kom til stykket LOL
Mvh Lars
Ingen maskine i øjeblikket, men ny kommer vel på et tidspunkt.

Polaris Outlaw 90'er, så går det stærkt.....
Til top
DanMC Se drop down

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanMC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02.August.2012 kl. 13:33
Kender nogen, der har fået folie hen over, det ser flot ud.
Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02.August.2012 kl. 15:16
Jeg havde overvejet folie, men det skal jo så beklædes på begge sider, det kan da være folien beskytter inden i skærmene ret godt, så det kan da være jeg lige skal undersøge den mulighed.

-
Jan
Til top
unimog Se drop down

Medlem siden: 25.Juni.2007
Sted: Denmark
Point: 84
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér unimog Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.August.2012 kl. 01:20
Hej Jan
Glæder mig til du får ATV det ku være hygge
Mvh R Svb
Robert UNIMOG ! 4X4TeamSydfyn.
Dinli 700 centhor Vampire edition
04´Raptor 660.
UNIMOG 406 + UNIMOG U1000
Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.August.2012 kl. 17:15
Den holder skam i kælderen Wink det var jo endnu en af de ting der bare skal prøves !

Jeg tror godt nok bare der skal justeres et eller andet, jeg var da ved at skide en snemand over så ustabilt den kører, eller måske er det mig der ikke er helt vant til at køre noget hvor styrtøjet reagere så prompte, føler godt nok man bliver rusket noget.

-
Jan 
Til top
Jarvig Se drop down
Yngling medlem
Yngling medlem

Medlem siden: 08.Juni.2008
Sted: København
Point: 394
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jarvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.August.2012 kl. 17:35
Citat: janj_svb janj_svb skrev:

Den holder skam i kælderen Wink det var jo endnu en af de ting der bare skal prøves !

Jeg tror godt nok bare der skal justeres et eller andet, jeg var da ved at skide en snemand over så ustabilt den kører, eller måske er det mig der ikke er helt vant til at køre noget hvor styrtøjet reagere så prompte, føler godt nok man bliver rusket noget.

-
Jan 

Det er nok nærmere det sidste, for det var den samme oplevelse jeg havde da jeg købte min. Men det hjælper at få den sænket og gjort noget bredere... Og der er utallige af muligheder for at få den max stabil... Men tag en tur med til vores Sveriges tur, og få sparket nogle dæk og få nogle ideer - så kan vi "ødsle" ud af vores faring :-)

og jeg lover dig, at du får en ultimativ "en´ på opleveren"
Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.August.2012 kl. 19:43
Ja, det kunne nok være ganske sjovt, men jeg skulle gerne sidde i Qatar når i tuller rundt i Sverige, med lidt held kan jeg holde lidt fri og smutte en tur til Umm Sa´id og leje en ATV til en tur i sand bakkerne.

Der er også nogle småting der skal laves før jeg er klar til at køre længere, jeg er ved at blive idiot af at skulle sidde der med tommelfingeren og gi gas, og jeg har kun kørt et par hundrede km, og så mister den totalt effekten på forbremsen engang imellem, det er jeg ikke stolt af, og så ville et par nye bagdæk ikke være fråds Confused

-
Jan
Til top
Jarvig Se drop down
Yngling medlem
Yngling medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jarvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.August.2012 kl. 19:48
Det er et velkendt problem, med at den mister trykket til de forreste bremser. Jeg har i år købt ny cylinder, da jeg på ingen måde kunne få trykket tilbage. OG var noget i tidspres da jeg skulle til syn! Det er også muligt at købe et rep. kit til cylinderne, men har desværre ikke noget link.
Og god tur :-)
Til top
DanMC Se drop down

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanMC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.August.2012 kl. 10:33
Vedr. tommelgas, så findes der en kombi, hvor der også er rullegas+tommelgas,
det køre jeg med, har kørt MC i 15år, så jeg bruger stort set kun rullegassen, men
har begge dele.

PS Jeg har også skiftet bremsehovedcylinder ved højre hånden.

Redigeret af DanMC - 08.August.2012 kl. 10:34
Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.August.2012 kl. 12:39
Nu bliver en hyggelig lille snak godt nok udvidet under et lidt forkert emne, men hva´ !

Er der nogle steder det er anbefalelsesværdigt at købe delene til sin Hyosung ?

Samt online shops hvor der er lidt udstyr, vil godt have andre spejle, samt nefbars, og så naturligvis alle de andre ting jeg bare ikke ved jeg mangler endnu :-)

-
Jan
Til top
DanMC Se drop down

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanMC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.August.2012 kl. 12:43
Jeg handler hos BB Motor i Hårlev, og NP Motor i Tappernøje,
og så disse: kini-tec.dk + Quadfun.be
Og hos ATVhuset.se kan du se priser på alle Hyosung dele,
og så lige hos Rødkilde ATV
Til top
Jarvig Se drop down
Yngling medlem
Yngling medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jarvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.August.2012 kl. 13:16
loeffer.de
chillyracing.com

er også mulige steder...
Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.August.2012 kl. 13:36
Det var jo nogle super links ! så er der lidt at bruge de sidste par dages ledig gang med, før arbejdet igen kalder. 
Jeg har travet "Hyosung rapia TE450 Service Repair manual" igennem, den er ret omsiggribende og ganske forklarende, så jeg er klar til at reparere ting der slet ikke fejler noget endnu Big smile

Og så lige Rødkilde ATV .. det ligger jo egentligt ikke mere end 10 minutter herfra ! Men der er vist et antiparti mod Kina ting derude, jeg kan mange steder på hans sider se det der Kina forbudt tegn, så går det nok ikke Disapprove

-
Jan
Til top
DanMC Se drop down

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanMC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10.August.2012 kl. 14:10
Hyosung er fra Korea, ikke Kina.
Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10.August.2012 kl. 20:16
Det er der jo noget om, men jeg kører helst ikke uden en telefon, og min iPhone er jo lavet i Kina, hvilket så må være noget Kina skrammel LOL

>Sarkasme kunne forekomme<

Til top
janj_svb Se drop down
Junior medlem
Junior medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janj_svb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19.August.2012 kl. 18:30
Citat: DanMC DanMC skrev:

Jeg handler hos BB Motor i Hårlev, og NP Motor i Tappernøje,
og så disse: kini-tec.dk + Quadfun.be
Og hos ATVhuset.se kan du se priser på alle Hyosung dele,
og så lige hos Rødkilde ATV

Lige det hos ATVhuset med priserne syntes jeg jo er smart, men jeg kan ikke få det til at virke, jeg skal bruge en grundigere vejledning Cry

-
Jan
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.17
Copyright ©2001-2013 Web Wiz Ltd.